söndag 23 februari 2014

Fab chokladcookies





Chocolate Chip Cookies

150 g rumstempererat smör
1 dl råsocker
1 ägg
1/2 dl havregryn
1.5 dl mjöl
1/2 tsk bakpulver
1/2 tsk salt
100 g mörk choklad 
100 g vit choklad

Vispa smör och socker fluffig, blanda de torra ingredienserna. När socker och smör är fluffigt rör i ägget, därefter mjölblandningen. Hacka chokladen och blanda i. Gör en rulle som är ungefär 5 cm i diameter, rulla in i plastfolie och lägg i frysen en halvtimme. Skär sedan i ca 1 cm tjocka skivor, grädda i ugnen på 180 grader i 10 min. Låt svalna och njut ( ett glas mjölk till var inte fel)



God eftermiddag!

Kakorna blev verkligen så goda som jag hoppats på, nästa gång tror jag att jag ska prova att ha i lite sirap för att få dem lite segare. 

Så synd att det inte räckte hela vägen för våra hockeykillar idag, men en silver-medalj är inte fel det heller! 

Här är det fortfarande ljust ute så härligt och jag ska strax gå till mina svärföräldrar och hämta en bil som jag ska låna för att kunna ta mig till jobbet imorgon. Min lilla Fiat gick nämligen sönder i fredags, eller inte hela bilen utan vindrutetorkarna (vilket är en väldigt viktig grej på bilen just nu). Som tur är så får jag inte bara låna en bil utav dem, utan svärfar ska laga bilen imorgon med om han får tag på rätt grejer. Han är inte bara hur snäll som helst utan också hur bra som helst på motorer och grejer! Så håll nu tummarna för att han får tag på rätt grejer så att jag och Fiaten kan hålla ihop ett tag till!

Hoppas att ni får en skön söndagskväll!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar